Spoznajte príbeh prírodnej kozmetiky Yemna

Masérka, terapeutka a milovníčka éterických olejov. Profesia a vášeň k sile prírody ju priviedli k tvorbe vlastnej kozmetickej značky. Vyspovedali sme zakladateľku značky Yemna, pani Sylviu.

Aká bola cesta k založeniu značky Yemna?

Pani Sylvia 12 rokov pracovala ako masérka a terapeutka v oblasti ženského zdravia. Vďaka tomu spoznala potreby zákazníkov a zistila, čo ich pokožka naozaj potrebuje. Práca ju motivovala k štúdiu bylín, ich účinkov a vlastností.

To ju priviedlo k aromaterapii a k poznávaniu éterických olejov. “Aromaterapia mi učarovala! Milujem miešanie kompozícií rôznych éterických olejov nielen do prípravkov na telo, ale aj na pohladenie duše, zlepšenie nálady. Fascinuje ma koľko sily sa ukrýva v jednej kvapke éterického oleja.”   

Znalosti, ktoré získala ju napokon zaviali k výrobe vlastnej kozmetiky. Začalo to mydlom, bohatým na vzácne rastlinné oleje a pokračovalo to až založením vlastnej značky Yemna.    

“Mojim cieľom je vyrábať kozmetiku na denné použitie, pre celú rodinu s jednoduchým zložením bez zbytočných prímesí, farbív, silikónov, parabénov a bez palmového oleja. Pojem prírodná kozmetika pre mňa znamená, aby konečný výrobok obsahoval čo najviac zložiek v nezmenenom stave, čiže napr. rastlinné oleje a maslá sú za studena lisované extra panenské a pokiaľ možno v bio kvalite.” 

“Ak sa človek prebudí a prijme zodpovednosť za svoje zdravie, začne rozlišovať a dôkladne vyberať, čo použije na svoju kožu. Taktiež premýšľa nad skutočnou spotrebou a nehromadí doma zbytočnosti.”

Zaujímalo nás, aké boli začiatky značky a čím je kozmetika Yemna špecifická?

1. Spomínate si ešte na vaše začiatky? Koľko vám asi trvalo vyhotovenie prvého mydla, s ktorým ste boli naozaj spokojná?

Boli to dávne začiatky, takmer spred 10 rokov, kedy som vyrobila prvé mydlo. Samozrejme, kým sa z neho stalo to mydlo, ktoré teraz vyrábame a predávame, tak receptúru som vypilovala asi na 5 pokusov. Hlavne som chcela, aby bolo zloženie čo najšetrnejšie k pokožke, nakoľko mydlo má zásadité ph okolo 8-9.

2. Ktorý váš produkt je vaša srdcovka a nikdy vám doma nechýba?

Teším sa z každého nového výrobku, ktorý vytvorím. Za každou receptúrou sa skrýva mnoho hodín práce, kým ho ponúkneme do predaja. Ale pleťový olej Omladenie s Q10 a bakuchiol a Esencia tonikum s prebiotikami sú moja denná rutina. Zároveň sú to naše najviac predávané produkty, lebo skutočne fungujú.

K vôňam pristupujem veľmi triezvo a vyberám podľa nálady. Dostala do štádia, kedy mi v pleťovej kozmetike vyhovuje vyhovuje minum vôňe až žiadna. Do difuzéra si dávam hlavne éterické citrusové oleje v kombináci s ihličnatými, vadia mi umelé vôňe i keď ešte príležitostne používam svoj obľúbený komerčný parfum.

3. Aké zásady pri výrobe a podnikaní dodržiavate?

Naša výroba sa podriaďuje prísnym hygienickým postupom, preto sme upustili od vykupovania obalov a ich opätovného plnenia. Vzhľadom na spotrebu pitnej vody, chémie a údržbu samostatnej čistiacej linky, nepovažujeme tento proces za tak efektívny, ako keď zákazník obal od výrobku správne vytriedi.

Všetky nami používané obaly sú plne recyklovateľné. Ponúkame aj mydlá a šampóny bez klasických papierových krabičiek a takéto “nahé” výrobky dodávame do bezobalových predajní na Slovensku. Zároveň je na našej výrobnej prevádzke možný aj osobný odber.

Zastávame myšlienku minimalizmu a zero waste, preto nemáme široké portfólio výrobkov. Neprinášame na trh ročne 10 – 15 druhov nových výrobkov, snažíme sa aj takto našich zákazníkov podporiť v udržateľnom správaní.

4. Čo považujete za najväčší benefit vašich produktov? 

Ich dôkladne prepracované zloženie a čerstvosť, čo ponúka mnoho výhod pre pleť. Kombinujem overené kozmetické zložky s botanickými výťažkami.  

5. Kde sa profesne vidíte o 5 rokov?

Väčšinou plánujem chod firmy na jeden rok dopredu, no prispôsobujem sa okolnostiam. Momentálne hľadám stálu výpomoc do výroby. Mám však predstavu aj o vlastných priestoroch a o rozšírení pôsobenia aj v iných smeroch podnikania. Dôležité je pre mňa cítiť radosť a zmysel práce. Nechcem si nič dokazovať a za ničím sa hnať.

Výroba kozmetických produktov prináša neustále nové podnety a nemám problém sformulovať akúkoľvek receptúru. No keďže som vyznávač minimalizmu, snažím sa každý výrobok naformulovať tak, aby pôsobil čo najviac komplexne, zložky sa vzájomne dopĺňali, boli z dostupných zdrojov a aby nebola príroda zaťažená ich pracným pestovaním. Pár skvelých noviniek sa nám už rysuje. 🙂

Z Dobromyslu držíme palce nech sa aj naďalej plnia sny. 🙂 Produkty Yemna nájdete u nás na predajni.

Ďalšie zaujímavé inšpirácie